Productcode: 394542
Het Britse leger gebruikte de Mini Van in een breed scala aan transportcapaciteiten. Het was het perfecte voertuig om te opereren op enorme RAF-vliegvelden waar het gebrek aan bodemvrijheid geen probleem was omdat het betaalbaar, betrouwbaar en verrassend ruim was.
Het Royal Air Force Aerobatic Team, 'The Red Arrows', gebruikte het gemodelleerde prototype in het begin van de jaren zeventig in een algemene transportcapaciteit toen het beroemde demonstratieteam gevestigd was op RAF Kemble, Gloucestershire, dat diende als hun operationele basis van 1966 tot 1983.
Ze gebruikten op dat moment nog steeds de Folland Gnat, die ze hadden gebruikt sinds hun oprichting in 1965, tot de BAE Hawk, die ze vandaag de dag nog steeds gebruiken, zijn plaats innam in 1980.
De Royal Air Force combineerde zijn drie aerobatische displayteams tot één eliteteam in 1964, genaamd 'the Red Arrows'.
Zowel de naam als het kleurenpalet waren geïnspireerd op respectievelijk de Red Pelicans en de Black Arrows.
De Gnat, het gekozen vliegtuig, was eerder gevlogen door de Yellowjacks. De Red Arrows staan bekend om de kwaliteit van hun optredens en het worden van een piloot bij hen is een enorme eer.
RAF-piloten moeten minimaal 1.500 vlieguren hebben, in de frontlinies hebben gediend en bovengemiddeld beoordeeld worden om in aanmerking te komen voor selectie.
Elk jaar worden negen aanvragers rigoureus getest en worden er drie gekozen om degenen te vervangen die hun driejarige tour hebben voltooid. Motor: 998cc 4IL OHV; Vermogen: 38pk@5250rpm; Koppel: 52lb.ft@2700rpm; Laadvermogen: 5cwt; Mini-vans geproduceerd: 344.249.